Historiek 2017-08-09T14:36:42+00:00

2005

Joint venture van De Persgroep en Rossel

Het bedrijf werd in 2005 opgericht als koepel boven Uitgeversbedrijf Tijd en Editeco, de uitgevers van respectievelijk De Tijd en L’Echo.

2006

Tour & Taxis

Verhuis van de twee redacties en van de administratieve diensten naar Tour & Taxis in Brussel.

2007

Reorganisatie – Integratie

Finalisatie van de reorganisatie en integratie van de twee kranten; alle afdelingen worden gefusioneerd behalve de twee redacties die onafhankelijk blijven. De twee kranten worden gedrukt in de drukkerij van De Persgroep in Kobbegem.

2008

Lanceringen van Netto & Sabato

Netto en Mon Argent zijn de wekelijkse geldmagazines van respectievelijk De Tijd en L’Echo.

Netto en Mon Argent verschijnen op zaterdag en informeren hun lezers op een heldere en toegankelijke manier over alle facetten van de persoonlijke financiën. Netto en Mon Argent zijn opgebouwd rond drie redactionele basispijlers: Geld & Gezin, Sparen & Beleggen en Budget & Vrije Tijd. Op regelmatige tijdstippen publiceren Netto en Mon Argent belangrijke redactionele dossiers over grote thema’s zoals vastgoed, belastingen, sparen, pensioenen, successie, vermogensplanning, …

Sabato, het wekelijkse luxemagazine van De Tijd en L’Echo

De Tijd en L’Echo zijn de – enige – zakenkranten van België en spreken met een uitgesproken focus op business en finance een belangrijk lezerspubliek van managers en ondernemers aan. In het weekend maken beide kranten tijd en ruimte vrij voor de persoonlijke interesses van die unieke doelgroep. Met Sabato spelen De Tijd en L’Echo meer dan ooit in op het speciale leesmoment van het weekend.

2009

Zalmkranten

Omdat de lezers én de adverteerders de ‘Schoenmaker, blijf bij je leest’-strategie waarderen, kiezen L’Echo en De Tijd ook voor een ‘onbelemmerde outing’ van hun passie voor business en finance en schakelen over op zalmkleurig papier. Onmiskenbaar zakelijk.

2010

Nieuwe website & betaalmodel

In mei 2010 heeft Mediafin volledig vernieuwde websites voor De Tijd en L’Echo gelanceerd. Tegelijk wordt voor tijd.be en lecho.be een nieuw toegangsmodel succesvol geïntroduceerd. Belangrijke delen van de websites zijn slechts beperkt toegankelijk voor niet-abonnees. Onbeperkte toegang is er alleen voor betalende gebruikers. In 2012 vertegenwoordigen de digitale abonnees al 25% van de betalende lezers.

2011

Lancering van De Tijd en L’Echo apps

De Tijd en L’Echo zijn ook beschikbaar op smartphones en iPad.

2012

Nieuwe ‘Berliner’ kranten

Op 13 maart 2012 zijn De Tijd en L’Echo overschakeld naar Berliner formaat en werden de twee kranten totaal hernieuwd. Het wordt een succes met een totaal aantal lezers in groei.
De kranten worden vanaf dan gedrukt in de drukkerijen van onze aandeelhouders, in Lokeren en Nijvel.

Acquisitie van Content Republic

Ontwikkeling van een nieuwe activiteit op het gebied van custom content services voor overheden en bedrijven in de zakelijke en financiële dienstverlening. Dit zowel in B2B als B2C markten.

De Tijd verkozen tot European Newspaper of the Year

Een internationale jury heeft De Tijd uitgeroepen tot ‘European Newspaper of the Year’, de hoogste Europese onderscheiding voor het concept en het design van dagbladen. De Tijd werd, samen met het Nederlandse Trouw, gekozen uit 232 inzendingen.

2013


Nieuwe weekend- en nieuwe tabletkranten

Met een vernieuwde weekendkrant en een echt digitale tabletkrant nemen De Tijd en L’Echo in 2013 twee stappen tegelijk richting verdiepende én digitaal verrijkte journalistiek.

2015

Acquisitie van Comfi

Comfi is een toonaangevende consultant voor bedrijfs- & financiële communicatie.