Bepublic Group wint internationale PRWA Excellence Award 2024

PR-en strategisch communicatiebureau Bepublic Group heeft de internationale ‘PRWA Excellence Award 2024’ gewonnen met haar pr-werk voor sportwinkelketen Decathlon. Deze award bekroont jaarlijks een PR-bureau met een uitzonderlijke case die anderen in de communicatiesector overal ter wereld kan inspireren. Bepublic Group deelt de eerste plaats met het Poolse communicatiebureau NBS Communications, die zijn pr-campagne voor Arval bekroond ziet.

PRWA is een internationaal netwerk dat pr-bureaus van over heel de wereld met elkaar in contact brengt. Elk jaar bekronen zij een agency met een sterke PR-case die anderen in de communicatiesector kan inspireren. Vanuit een wereldwijd aanbod selecteerde de vakjury een shortlist van vier uitmuntende pr-cases. Uiteindelijk gaan het Belgische Bepublic Group en het Poolse NBS Communications met de hoofdprijs naar huis.

Bepublic Group kon de jury overtuigen met de Nohltaced-communicatiecampagne voor Decathlon, waarmee de sportwinkelketen zijn tweedehandsverkoop meer bekendheid wilde geven. Deze campagne was een samenwerking tussen Bonka Circus, Influo en Bepublic Group. Vorig jaar behaalde deze campagne ook al een bronzen én zilveren Best Of Reputation Award (BORA) in de categorieën ‘Integrated PR: Best multi-platform campaign’ en ‘Corporate campaigns: Environmental Social Engagement’. Daarnaast won deze case ook al een zilveren Effie award. 

“De PRWA Excellence Award 2024 is een zeer mooie erkenning van de inzet en expertise van ons team, dat elke dag opnieuw inspirerende en strategische communicaties uitwerkt voor onze klanten. Daar zijn we erg trots op. Maar zo een impactvolle campagne kan je vaak pas creëren door de krachten te bundelen met sterke partners. Voor de Nohltaced-campagne werkten we zo heel fijn samen met Bonka Circus en Influo. We willen hen dan ook graag bedanken, en natuurlijk ook Decathlon voor het vertrouwen.”

Sara Vercauteren en Anja Peleman, Managing Directors Bepublic Group.

“Deze internationale PR award bevestigt opnieuw de bijzondere impact van de NolhtaceD-campagne. We hadden amper budget maar met de hulp van onze partners hebben we een sterke, creatieve campagne kunnen uitwerken die bijzonder goed in de smaak viel. We haalden zowel nationale als lokale pers, maar ook dankzij influencers en een aantal virale TikToks hebben we de buyback dienst van Decathlon voor een zeer groot publiek in de kijker kunnen zetten. We zijn blij en trots dat deze uitzonderlijke campagne nu ook door internationale PR professionals enthousiast onthaald wordt.”

Julie Nevejan, PR, Influencer & Corporate communication Leader bij Decathlon.

“De campagne van Bepublic Group is een treffend voorbeeld van creativiteit, strategie, uitvoering en pr-resultaten van wereldklasse. De jury was op vele vlakken onder de indruk van de NolhtaceD, maar vooral hoe de klant met succes gepositioneerd werd als pionier in de circulaire retail en duurzaamheid. Niet alleen naar het grote publiek, maar ook naar de aandeelhouders toe. Geïntegreerde communicatiecampagnes zoals deze van Bepublic Group, en van onze andere winnaar NBS Communication in Polen, onderstrepen de toegevoegde waarde van slimme PR-bureaus die kosteneffectief zeer mooie bedrijfsresultaten kunnen leveren.”

Henry Feintuch, voorzitter van Public Relations World Alliance (PRWA) en voorzitter van Feintuch Communications in New York.