Sabato brengt Lifestyle met de hoofdletter L, het is dé referentie voor wat reilt en zeilt in mode, design, architectuur, reizen en food.

Jouw uitdaging

  • Sabato (NL/FR), het weekendmagazine van De Tijd/L’Echo is op papier dé referentie voor de betere dingen van het leven, luxe en lifestyle. Jij maakt van Sabato.be ook dé afspraak online, werkt een strategie uit om Sabato uit te spelen op alle digitale kanalen die relevant zijn voor onze doelgroep.
  • Je hebt een duidelijke digitale visie voor ogen, hebt ervaring in digitale journalistieke projecten en kent de knepen van het vak om content van de bovenste plank op de beste manier tot bij de digitale lezer te brengen. Of dit nu via nieuwsbrieven, SEO, social media, homepage of een recommended article is. Je bedenkt creatieve concepten die onze lezers gidsen en servicen.
  • Je definieert samen met de hoofdredactie een ambitieuze digitale groeistrategie, brengt in kaart wat daarvoor nodig is en zet die concepten ook om in de praktijk. Je hebt een neus voor innovatie en volgt de trends in digitale journalistiek op de voet.
  • Je werkt projectmatig en slaat bruggen met IT en digitale ontwikkeling, interne en externe stakeholders
  • Je werkt in de redactieploeg van Sabato, zal ruime verantwoordelijkheid dragen over de uitwerking van het hele digitale project en zal ook collega’s aansturen.

Jouw profiel

  • Je hebt een zwak voor lifestyle, architectuur, design, reizen, food, mode… en snapt het ‘Sabato-DNA’.
  • Je hebt ervaring in projectmanagement. Een journalistieke achtergrond of sterke interesse in de journalistieke content van Sabato is vereist.
  • Je weet wat er speelt in online media en volgt de laatste digiale trends op de voet. Uiteraard horen sociale media daarbij.
  • Je stelt ambitieuze maar realistische planningen op en stuurt collega’s op een heldere manier aan. Je kan goed organiseren en coördineren.
  • Je hebt dan ook sterke communicatieve vaardigheden en bent een creatieve probleemoplosser.
  • Je kan data analyseren en gebruikt deze om je digitale strategie te optimaliseren.
  • Je hebt gevoel voor esthetiek en oog voor detail.
  • Grote plus: je hebt een basiskennis Photoshop en Indesign.
  • Een vlotte kennis van het Frans is vereist. Ben je tweetalig? Dan heb je een streepje voor.
  • Je hebt 5 jaar ervaring in digitale (journalistieke) projectmanagement

Wij bieden je

  • Werken voor een bloeiende en sterk groeiende uitgever, Mediafin, vanuit de bruisende redacties van De Tijd & L’Echo waar enthousiaste medewerkers meteen impact hebben op het bedrijfsresultaat.
  • Werken voor Sabato, een uniek merk dat staat voor kwaliteit, elegantie en exclusiviteit
  • Een veeleisende maar flexibele job met mogelijkheid tot een flexibele combinatie van thuiswerk en kantoorwerk op de aangename site van Tour&Taxis in Brussel
  • Wij waarderen talent en innovatie, zetten in op permanente opleiding
  • Werken in het inspirerende historische gebouw van Tour&Taxis, gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (trein, metro, bus).
  • Jouw inzet wordt beloond met een aantrekkelijk marktconform salaris, extralegale voordelen en voldoende ruimte om met ons mee te groeien.

Interesse?

Stuur je cv en motivatie naar jobs@mediafin.be. Solliciteren kan tot 31 januari 2022.