Mediafin, uitgeverij van onder andere De Tijd en L’Echo, is op zoek naar een enthousiaste Content Strateeg voor haar creatieve native advertising en branded content cel binnen Trustmedia. Hier worden innovatieve ideeën in multimediale content publicaties omgezet: podcast, digitale formats, video, magazines, krantenformaten, … 

Jouw uitdaging 

  • Je begrijpt de behoeften en wensen van de adverteerders van onze producten (De Tijd/L’Echo, Sabato, Netto/Mon Argent,…) en vertaalt deze naar een strategisch contentplan. 
  • Je gaat op zoek naar journalistieke, boeiende verhalen waarmee we onze klanten kunnen inspireren. Deze verhalen hebben als doelstelling de merkreputatie te vergroten of leads te genereren.  
  • Je kan zelfstandig inhoudelijke contentplannen uitwerken voor toekomstige klanten. 
  • Je bedenkt vernieuwende multimediale editoriale concepten. 
  • Voor de uitwerking van de contentstrategie werk je samen met de content project managers, business unit managers, creative director en designers. 
  • Je houdt permanent de vinger aan de pols van de laatste tendensen bij nationale en internationale spelers in de wereld content marketing en native advertising, en inspireert het team op het vlak van strategische content. 
  • Daarnaast zal je zelf ook projecten beheren en coördineren:
    Hiervoor werk je content marketing projecten uit voor onze klanten. Je bent verantwoordelijk voor het project van A tot Z: van intakegesprek met de klant tot productie. Je stelt nauwkeurig een retroplanning op en zorgt ervoor dat de strakke deadlines worden behaald 

 

Jouw profiel 

  • Naast het creatieve gen zit ook organiseren, opvolgen en aanhouden van strikte deadlines je in het bloed. Je kan zowel een creatieve geest met een sterke commerciële feeling zijn, als een briljante organisator met feeling voor journalistiek en het creatief proces. 
  • Je hebt al een aantal jaren ervaring in de media. Daardoor voel je het DNA en de doelgroepen van De Tijd en L’Echo goed aan. 
  • Je hebt  interesse/passie voor de ambachtelijke kant van het uitgeefvak: journalistiek, redactionele invalshoeken, vormgeving, fotografie, illustraties,… en je staat open voor nieuwe technologische trends in storytelling. 
  • Je hebt al enkele jaren ervaring in het ontwikkelen van gerichte contentstrategieën voor klanten en met project management. 
  • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring als copywriter/tekstschrijver en/of content projectmanager. 
  • Je hebt een goede commerciële voeling en kan daardoor snel een klantenrelatie ontwikkelen. 
  • Zoals eerder aangehaald, voel je je comfortabel met strakke deadlines. Werken onder druk geeft jou extra adrenaline. Dankzij je stressbestendigheid kan je omgaan met verschillende deadlines tegelijk. 
  • Je haalt veel energie uit de samenwerking en uitwisseling van ideeën met jouw collega’s.  
  • Je werkt voor een tweetalig bedrijf; daarom wordt er van jou verwacht dat je het Nederlands en het Frans zeer goed beheerst. 

We bieden jou

Bij Mediafin kom je terecht in een succesvol mediabedrijf. Innovatie, ambitie en ondernemingszin maken deel uit van ons DNA. Talent vormt de kern van wie we zijn, daarom hechten we ook zoveel belang aan je persoonlijke ontwikkeling, een fijne werksfeer en een aangename werkomgeving op de bruisende site van Tour & Taxis.

Interesse?

Stuur jouw CV en motivatiebrief naar Eline Van Rossum via jobs@mediafin.be. Je mag binnen de week van ons een reactie verwachten.