Een grand-cru jaar voor Mediafin

Mediafin, uitgever van De Tijd | L’Echo, bekleedt een unieke positie in de mediamarkt in België. Uniek omdat de kwalitatieve en onafhankelijke redactionele aanpak steeds meer lezers weet te overtuigen. De uitgever realiseerde in 2021 een groeiversnelling van 15 procent. Mediafi n heeft de ambitie om in 2022 door te gaan op dat elan.

Waar we trots op zijn


De bekroning van De Tijd, als enige landelijke winnaar, tot European Newspaper of the Year. Aan de competitie namen 161 kranten uit 24 landen deel. Volgens de vakjury stak De Tijd er bovenuit met de vernieuwde weekkrant die in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

De vier Belfius-persprijzen voor de redactie van De Tijd / L’Echo: voor het datateam in de categorie Digitaal en Interactief, voor het infografisch onderzoeksartikel over de Brusselse Grote Markt in de categorie Coup de Coeur, en in de categorie Financieel en Economisch viel de eer te beurt aan De Tijd-onderzoeksjournalist Lars Bové en het verhaal over de sociale zekerheid van L’Echo.

De Stichting Verhalende Journalistiek riep De Tijd-journalist Rik Van Puymbroeck voor de derde keer uit tot meesterverteller van het jaar voor zijn wandelqueeste ‘Dwars door Vlaanderen en een rotjaar’.

De gouden AMMA Award voor Trustmedia als Media Sales House van het jaar – dedicated players. Het project ‘Lock Down? Stand Up!’ waarbij initiatieven van Belgische bedrijven in de verf werden gezet, ontving een zilveren AMMA Media Resilience Award. En Sabato, het weekendmagazine van De Tijd I L’Echo, kreeg een nominatie in de categorie Mediabrand of the year.

Waar we trots op zijn


De bekroning van De Tijd, als enige landelijke winnaar, tot European Newspaper of the Year. Aan de competitie namen 161 kranten uit 24 landen deel. Volgens de vakjury stak De Tijd er bovenuit met de vernieuwde weekkrant die in het voorjaar van 2021 werd gelanceerd.

De vier Belfius-persprijzen voor de redactie van De Tijd / L’Echo: voor het datateam in de categorie Digitaal en Interactief, voor het infografisch onderzoeksartikel over de Brusselse Grote Markt in de categorie Coup de Coeur, en in de categorie Financieel en Economisch viel de eer te beurt aan De Tijd-onderzoeksjournalist Lars Bové en het verhaal over de sociale zekerheid van L’Echo.

De Stichting Verhalende Journalistiek riep De Tijd-journalist Rik Van Puymbroeck voor de derde keer uit tot meesterverteller van het jaar voor zijn wandelqueeste ‘Dwars door Vlaanderen en een rotjaar’.

De gouden AMMA Award voor Trustmedia als Media Sales House van het jaar – dedicated players. Het project ‘Lock Down? Stand Up!’ waarbij initiatieven van Belgische bedrijven in de verf werden gezet, ontving een zilveren AMMA Media Resilience Award. En Sabato, het weekendmagazine van De Tijd I L’Echo, kreeg een nominatie in de categorie Mediabrand of the year.

Krachtige lezersdoelgroep


1 | 4

van De Tijd | L’Echo
lezers is jonger
dan 35 jaar

60%

van de Belgische
decision makers leest
De Tijd | L’Echo

30.000

deelnemers namen
het tegen elkaar op
in de Beursrally, de
beleggerswedstrijd
van De Tijd | L’Echo

95%

meer pageviews
in de app van
De Tijd | L’Echo

De verkoop van
De Tijd | L’Echo
steeg met

10%

Het totale aantal
pageviews
steeg met

42%

Krachtige lezersdoelgroep


1 | 4

van De Tijd | L’Echo
lezers is jonger
dan 35 jaar

60%

van de Belgische
decision makers leest
De Tijd | L’Echo

30.000

deelnemers namen
het tegen elkaar op
in de Beursrally, de
beleggerswedstrijd
van De Tijd | L’Echo

95%

meer pageviews
in de app van
De Tijd | L’Echo

De verkoop van
De Tijd | L’Echo
steeg met

10%

Het totale aantal
pageviews
steeg met

42%

Meest
geloofwaardig


De Tijd | L’Echo wordt door de
Belgen met voorsprong gezien
als het meest betrouwbare
nieuwsmerk.

Groeicijfers


Mediafin realiseerde
een omzetstijging van

15%

en een groei van
de ebitda van

29%

Groeicijfers


Mediafin realiseerde
een omzetstijging van

15%

en een groei van
de ebitda van

29%

Innovatie, innovatie, innovatie…


Januari 2022: lancering
van de dagelijkse podcast

‘De 7’ | Le Brief

Oprichting van het interne
audioproductiehuis

Orson

De redactie De Tijd | L’Echo
is de referentie voor

datajournalistiek

Meer dan 30% van de winst
wordt geïnvesteerd in

productinnovatie

Innovatie, innovatie, innovatie…


Januari 2022: lancering
van de dagelijkse podcast

‘De 7’ | Le Brief

Oprichting van het interne
audioproductiehuis

Orson

De redactie De Tijd | L’Echo
is de referentie voor

datajournalistiek

Meer dan 30% van de winst
wordt geïnvesteerd in

productinnovatie

Bedankt, beste lezers en adverteerders, voor uw trouw en engagement. Veel succes aan de 30 nieuwe medewerkers die we in 2022 verwelkomen.